BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 13 March 2011

sEdikit UjiaNn....

cEritenye bermUle,,,,,,,
hmmm..mak+abah xde...da flight kul 11.30 mlm ari sabtu..pendekkn cite....aku kne tDo umah abg aku...ptg tu aku da packing brg...siap bwk laptOp ag,,wah3,,mcm org bkerjaye..hehehe...pergi umah dye dgn motosikal...xjaOh pon(sbelah umah je,,kui3)...tDow 1 mlm je..pg3 lg pas srapan da balek cOz lupe nk kuo kn baju tok dbasuh(kabut)...k,,pas2..nk msok umah xbole pulak...yaALLAH..!xde kunci spare....!!!(tu laa,,cuak sgt..g kunci smue pintu...)...ujian2..nseb baek laa tgkap atas xdkunci...aku pon g pnjt cm penyangak bkerjaye...hahaha..,,sO,,alhamdulillah dpt tembOs msOk umah.....
*             *             *            *             *              *
tga pnt3 pas siram poKok kliling umah+basOh pinggan+lipat kaen+sapu smpah......tbe3....fon brbunyik..
'assalamualaikum dik,adik anta 2 slinan potostet L ye...pak ajes(agen lesen) nk boOkingkn jpj ny..nnti anta sbelum tgahari ye.k.'....'ok3'..aku jwb,,huU~~tke 5 jap,,then..tnpe brlengah lg aku tRos cpai tUdung+kunci moto+handbeg......
*           *               *           *             *              *

aiseyy.....mne laa agaknye kdai potostet kt tmn ny ek,,,aku pon bentila kt dpn 1 kdai ny....'aunt2,,nk tOmpang tnye,,kdai potostat kt cny mne ek..?'aunt 2 jwb..'haiiyaaa....line cny tak ale,,lu kne pegi blok sner maa.',,hmmm...aku pOn start motO blek gune kaki(suiz strter rosak)... aLamaKK!!!sliper putOss....~~
huUu~~~ujian2....misi aku pOn bertukar mncAri kDai seliper dGn brdikarinye(jln mcm org tempang,,konOn saket kaki..hi3)then...aLhamdulillah...da dpt sliper dah...

*         *           *              *             *              *

'ya ALLAH,,kau permudahknlah prjalanan hidupku.....'dOa yg xprnah lekang dlm hati.....ahernye...alhamdulillah....potostet dah,,anta kt umah pak ajes pOn da...nOw,,odw balek pulak...2,, 3 kli jgak nk trlanggar org(aku mg pmandu x berhemah ..hehe,,yelaa..bru dpt L)...then ade 1 part kt simpang ny aku x benti,,trOs jln(giler ape ek..haha)  ingatkn xde org...xprasan la pulak ade krete,,,ape lgi,,brek amegnsi pon mmaenkn prnn....pehh,,,time ny jdk pulak wt bunyiknye ...time wt QTI(b4 jpj) ari 2 xjdk3 la pulakk....sabo jelaa....
org 2 pon coolblog je...xkeco2 nk agkt tgn ke hape...nseb baek laa.....then..troskn prjalanan n smpailh umah trsygg....alhamdulillah3...


huhu....sEkian saje sTory mory tok ari ny yg nk dshaRe...
mybe antare korg tpike,,'alahaii itu je ke ujian nye..??','eleyh,,bru cket...', 'itu pon nk cite...~',,hmmm....actUally,,mybe ye ujian 2 mmg cket...tp bg aku yg xprnah kne bwk moto sgsorg g mne2 yg jaoh ny,,da la xprnh pndai2 crik kdai sne sni,,kne ramahkn dri brtanye...,,mmg lah agk hebat yg brlaku dlm hdup aku...aku bru nk mngenal selOk belOk liku prjalanan realiti khidUpn...so,,alL de best 4 me....!!rasenye ALLAH bru nk knalkn sdikit ujian untk aku...alhamdulillah aku mmpu srvive diri....sO,,moge kite smue dBeri kkuatn dn ktabahan utk ujIan hdup yg lg daHsyat pd mse akn dtg....amInn..~~
yaALLAH,,hanye pdMu kuberserahh....~


0 comments: